آگهی دعوت به همکاری گروه کنترل    (آخرین به روز رسانی: 1402/04/11)



طرح چشمه نور ایران (شتابگر ملی) در نظر دارد به منظور تکمیل نیروهای فنی خود در بخش کنترل، نسبت به جذب نیرو اقدام نماید.


بدینوسیله از متقاضیان دعوت می شود خلاصه سوابق کاری و تحصیلی خود را حداکثر تا ۱۴۰۲/۰۸/۱۵ از طریق کاربرگ ارسال مدارک، بارگذاری نمایند.

متعاقباً از داوطلبان واجد شرایط برای مصاحبه دعوت به عمل خواهد آمد.

معرفی
یک چشمه نور سنکروترونی نوری تولید می‌کند که اجازه بررسی ترکیب و ساختار ریز مواد را می‌دهد. این بررسی ترکیب و ساختار ریز مواد می‌تواند در پیشرفت و جهش حوزه‌های مختلف علم و فناوری مانند زیست‌فناوری، فناوری نانو، ساخت داروهای خاص، انرژی‌های تجدید‌پذیر، توسعه ریزتراشه‌ها و قطعات الکترونیکی، هوافضا، کشاورزی و صنایع غذایی و ... تاثیر بسزایی داشته باشد.

هدف نهایی چشمه نور سنکروترون تولید نوری است که تا حد امکان برای آزمایش‌های مختلف این حوزه‌های علم و فناوری «خوب» باشد. این "خوبی" ممکن است معانی مختلفی برای هر یک از این حوزه‌های علم و فناوری داشته باشد: درخشندگی (Brilliance) بیشتر ، همدوسی (Coherence) بیشتر، پهن‌شدگی انرژی (Energy Spread) کمتر، ساختار زمان تپی ظریف برای بررسی تحول زمانی مواد و فرآیندها، پایداری طولانی مدت و ....

تمام گروه‌های درگیر در طراحی چشمه نور سنکروترون، از جمله دینامیک باریکه، ساختمان و تاسیسات، خلاء، مغناطیس، سعی در حرکت به سمت این هدف دارند و تمام تلاش خود را برای ایجاد طراحی‌هایی انجام می‌دهند که تولید چنین نور سنکروترون با کیفیتی را تضمین کند.
برای آشنایی بیشتر با بخش‌های مختلف، کاربردهای نوعی و چالش‌ها و فناوری‌های دخیل در یک چشمه نور سنکروترونی می‌توانید از ویدیوهای انتهای صفحه که در چشمه نور SIRIUS برزیل تهیه گردیده است بهره بگیرید.
نقش گروه کنترل (راهبری) در دستیابی به این هدف، پس از این که سایر گروه‌ها کار خود را به پایان رسانده و طراحی‌های خود را به اتمام می‌رسانند، بیشتر برجسته می‌شود. در ILSF فعالیت‌های اصلی گروه کنترل (راهبری) در نیل به این هدف در حوزه های زیر طبقه بندی شده است:

  • ارتباط دادن تمام ادوات و تجهیزات نصب شده قابل پایش و مهار(هم در خطوط باریکه و هم در شتابدهنده) به سامانه راهبری.
  • در دسترس قرار دادن داده‌ها، اطلاعات و نقاط تنظیم این دستگاه‌ها و ابزارها به روشی مناسب برای دانشمندان، مهندسان و فن‌ورزان برای راهبری شتابدهنده و انجام آزمایش‌های خطوط باریکه و تجزیه و تحلیل عملکرد شتابدهنده و داده‌های آزمایش‌های خطوط باریکه با پیاده‌سازی و توسعه چارچوب‌های نرم‌افزاری و ابزارهای نرم‌افزاری لازم؛
  • اطمینان از ایمنی اجزاء و تجهیزات شتابدهنده و خطوط باریکه و افراد فعال در مجموعه چشمه نور سنکروترون با اجرای یک سامانه همبندی (Interlock) مناسب در قالب سامانه‌های ایمنی فراگیر و پیاده سازی سامانه مدیریت و اعلان هشدار.
  • فراهم کردن سیگنال‌های ماشه و سیگنال‌های همگام‌سازی برای رابط‌ها و تجهیزات راهبری مختلف با طراحی و پیاده سازی سامانه زمانی مناسب.
  • بهبود عملکرد شتابدهنده و جبران ناپایداری‌هایی که ممکن است به دلیل محدودیت‌های فناوری در طراحی، عیوب ساخت، عیوب طراحی، ناپایداریها و نقص‌های ذاتی که در مرحله طراحی اجتناب ناپذیر است و یا رفع آنها در مرحله طراحی ممکن است باعث ایجاد برخی مشکلات دیگر بشود، رخ داده باشند، با اجرا و پیاده‌سازی سامانه‌های بازخورد و بهینه‌سازی مناسب.


با توجه به این دسته‌بندی و عناوین کلی، گروه راهبری برای انجام وظایف خود در راستای ایجاد باریکه ای با کیفیت «خوب» به گستره‌ای از دانش‌ها مانند علوم رایانه، کنترل، الکترونیک، فیزیک و … در سطوح مختلف نیاز دارد.
برای آشنایی بیشتر با انواع، حوزه‌ها و عناوین فعالیت‌های گروه راهبری در یک شتابدهنده نوعی می‌توانید به ارایه پیوست شده زیر و یا وبگاه‌های همایش‌ها و نشست‌های مرتبط با راهبری در شتابدهنده‌ها مراجعه نمایید:





تلاش گروه کنترل برای دستیابی به نور سنکروترون "با کیفیت بالا" شامل استفاده از سخت افزار و نرم افزارهای مختلف است که به طور کلی به چهار دسته تقسیم می شوند: سخت افزار سطح پایین، نرم افزار سطح پایین، سخت افزار سطح بالا و نرم افزار سطح بالا. یک لایه شبکه نیز وجود دارد که قسمت سطح (لایه) پایین و سطح (لایه)بالا را به هم متصل می کند. یک معماری سه لایه (Tier) ساده شده سامانه راهبری در تصویر زیر نشان داده شده است.



معمولاً در طراحی سامانه ها و زیر سامانه های مختلف یک مجموعه چشمه نور سنکروترون سه مرحله طراحی مفهومی، طراحی پایه و طراحی فنی یا تفصیلی در نظر گرفته می شود. در طرح چشمه نور ایران که تقریبا در سال ۱۳۸۹ هسته اولیه آن شکل گرفته است، مرحله طراحی مفهومی پشت سر گذاشته شده است و طراحی پایه در حال طی کردن فرآیند اخذ تاییدهای نهایی از مشاوران و متخصصان است.

چشمه‌های نور مشابه، با تامین نیروی انسانی و تامین مالی بهنگام و مناسب معمولا طی حدود ۷ سال از این مرحله به مرحله راه‌اندازی اولیه رسیده‌اند:

چشمه نور TPS تایوان:
تصویب طرح TPS توسط دولت (۱۳۸۶)- نهایی‌سازی طراحی و اخذ مجوز از نظر تاثیرهای محیط زیستی (۱۳۸۷)- عقد قرار داد ساخت و ساز عمرانی و تاسیسات (۱۳۸۸)- آغاز عملیات ساخت (۱۳۸۹)-انجام آزمایش پذیرش LINAC (۱۳۹۰)- مرحله اول نصب تجهیزات شتابدهنده (۱۳۹۲)- آغاز راه‌اندازی اولیه بخش شتابدهنده (۱۳۹۳)- دستیابی به جریان ۱۰۰میلی‌آمپر و مرحله دوم نصب تجهیزات شامل ۷ خط باریکه، ۱۰ ابزار الحاقی و دو کاواک ابررسانا (۱۳۹۴)

چشمه نور SIRIUS برزیل:
آماده‌سازی زمین (۱۳۹۳)- آغاز ساخت و ساز عمرانی (۱۳۹۴)- آغاز ساخت ادوات و تجهیزات توسط صنایع برزیل (۱۳۹۵)- اتمام ساخت و ساز عمرانی (۱۳۹۷)- راه‌اندازی اولیه LINAC 150 MeV (۱۳۹۷)- آغاز نصب حلقه افزاینده و حلقه انبارش (۱۳۹۷) - راه‌اندازی اولیه حلقه افزاینده و حلقه انبارش شتابدهنده (۱۳۹۸)-آغاز به کار اولین خط باریکه (۱۳۹۹)

از این رو عمده فعالیت گروه راهبری و گروه‌های دیگر طرح چشمه نور ایران طی سالیان آینده تا حد زیادی به راهبرد انتخابی برای تامین مالی بهنگام و پایدار و نحوه اجرای این تامین مالی بستگی خواهد داشت.
در گروه راهبری بسته به سیاست کاری و راهبرد انتخابی برای نهایی‌سازی طراحی و ساخت چشمه نور ایران، فعالیت‌ها در قالب‌های مندرج در ردیف (وظایف و مسوولیت‌ها) جدول پیوست انجام خواهد گرفت.
چشمه نور ایران، با توجه به گستردگی این فعالیت‌ها و این امر که گروه راهبری برای انجام درست و بهنگام این فعالیت‌ها بایست تا زمان راه‌اندازی چشمه نور ایران به ظرفیت حدود ۴۰ نیروی مجرب برسد، قصد دارد ۲ نیروی قرارداد ارائه خدمات پیمانکاری و یک نیروی امریه در سال ۱۴۰۲ جذب نماید. جذب نیروی امریه برای اعزام‌های شش‌ماهه دوم و مشروط به درج فراخوان در سامانه جذب امریه وزارت علوم خواهد بود. برای آگاهی از شرایط این موقعیت شغلی می‌توانید به جدول پیوست رجوع نموده و در صورت علاقه و واجد شرایط بودن، حداکثر تا ۱۴۰۲/۰۸/۱۵ از طریق پیوند زیر اقدام به پرکردن کاربرگ و ثبت‌نام نمایید.

پس از بررسی سوابق و مدارک ارسالی ثبت‌نام کنندگان، نتایج، شامل دعوت یا عدم دعوت به مصاحبه، به نشانی رایانامه متقاضی ارسال خواهد گردید.
برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با control.ilsf@ipm.ir مکاتبه نمایید.



کاربرگ ارسال مدارک متقاضیان






ویدیو های مرتبط
شتابدهی آینده علوم (سیریوس، برزیل)










footer
 

webmaster | ipmic@ipm.ir   Copyright © 2012, All rights reserved.